Fremme af økologi og bæredygtighed i foodservice-sektoren
Projektets formål er at fremme afsætningen af økologiske produkter i foodservice-sektoren, fra fødevare-virksomheder, der arbejder med bæredygtighedsværktøjet RISE i primærproduktionen. Målet er at sikre et klart billede af fødevarevirksomhedernes systematiske arbejde med bæredygtighed og økologi til værdiskabende viden for foodservice-virksomheder og at værdien af landmændenes bæredygtighedsarbejde kommunikeres målrettet slutbrugeren.
Kommunikationsmateriale for Danroots til test af kommunikationskoncept i Agro Food Park.
Kommunikationsmateriale for DAVA Foods til test af kommunikationskoncept i Agro Food Park.
Kommunikationsmateriale, som ikke er virksomhedsspecifikt, til test af kommunikationskoncept i Agro Food Park.
Kommunikationsmateriale for Naturmælk til test af kommunikationskoncept i Agro Food Park.
Kommunikationsmateriale for Nyborggaard og Månsson til test af kommunikationskoncept i Agro Food Park.
Kommunikationsmateriale for Rokkedahl til test af kommunikationskoncept i Agro Food Park.
Drejebog for evaluering af test af kommunikationskoncept i et kantinemiljø. Drejebogen inkluderer evaluering ift. gæsterne i kantinen, de involverede fødevarevirksomheder og kantinepersonalet.
Drejebog for afholdelse af konceptdag d. 30/3-2020.
Erfaringskatalog for hvordan der er projektet blev arbejdet med præsentation og kommunikation fødevareproducenternes bæredygtighedshistorier i et kantinemiljø.
Præsentation fra fællesmøde den 14.05.2020
Idékatalog for hvordan fødevareproducenternes arbejde med RISE kan tages med op i værdikæden og kobles sammen med bæredygtighedsfokus hos foodservice, så det bliver synligt i kantinerne.
Formål med dagen er i fællesskab at få lavet et eller flere koncepter med udgangspunkt i Jeres bæredygtighedshistorier/indsatser til kantiner og hoteller.
Oversigt over møder afholdt med involverede fødevarevirksomheder, foodservicevirksomhed og kantineleder.
Præsentation fra evalueringsmøde 11. november 2020
Præsentation fra virksomhedsmøde - Naturmælk
Præsentation fra virksomhedsmøde Rokkedahl
Testplan for test af kommunikationskoncept i Agro Food Park
Er du nysgerrig på hvordan bæredygtighed og økologi spiller sammen? Og hvordan begge dele kan blive tydeligere i dit arbejde? Og i dit køkken? Vi står parat med gode cases og analyser. Invitation og program for VIP Tour til Rokkedahl 19. oktober 2020